حافظ هفت

وبلاگ شخصی مجتبی محمدیان

حافظ هفت

وبلاگ شخصی مجتبی محمدیان

گوسفند ها قانون ندارند

مجتبی محمدیان | سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

گوسفند ها که قانون ندارند. اصلا عقلشان نمیرسد که قانون داشته باشند. گیرم عقلشان هم برسد و قانون هم تصویب کنند وقتی پای علوفه بیشتر (بخوانید: منافع شخصی) در میان باشد غریزه حیوانی شان آنان را از تمکین به قانون باز میدارد. از تفاوت های یک گله “گوسفند” با یک گروه “انسان” این است که: انسان ها وقتی دور هم جمع می شوند احساس نیاز به قراردادهایی بین خودشان میکنند و سعی میکنند به آن قرارداد ها که اسمش را قانون میگذارند عمل کنند.

اگر مسلمان هم نباشیم این مقدمه ای که گذشت کافیست برای نتیجه مان. اما حیف است بیانات امام سید روح الله خمینی (روحی فداه) درباره قانون نقل  نشود. امام در صحیفه نور، ج۱۴، ص۲۶۸ میفرمایند: “در اسلام، قانون حکومت می کند. پیغمبر اکرم هم تابع قانون بود؛ تابع قانون الهی، نمی توانست تخلف بکند.” و در صحیفه نور، ج۱۴، ص۱۴۸ میفرمایند: “کسانی که می خواهند قانون را بشکنند این ها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده اند یا به صورت آزادی و امثال این حرف ها.” و در جایی دیگر میفرمایند:” همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رأی شما باشد.

خلاصه… قانون خیلی خوب است. یکی از قانون های مملکت ما قانون جرائم رایانه‌ ایست. در ماده یکم از مبحث اول از فصل اول از بخش یکم آمده است:

” هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.”

بله… مقداری طولانی شد. اما خلاصه: در مملکت ما فیسبوک “فعلا” فیلتر هست. اگر چنانچه کسی فیلتر بشکند یعنی حرمت قانون را بشکند در مقدمه تکلیفش مشخص شد. واقعا انسان از این که برخی مسئولین خود را فراتر از قانون میبینند و برخلاف غریزه فطری و حکم عقلی و دستور شرعی عمل کرده و “وارد سامانه های رایانه ای که توسط تدابیر امنیتی حفاظت شده” میشوند شگفت زده میشود. انسان از خود می پرسد که آیا مسئولی که امروز آشکارا خود را فراتر از قانون میبیند و قانون شکنی میکند میتواند مجری قانون باشد؟ آیا وزیری که وقت خود را در سایت های هرزگری و هرزه گویی تلف میکند میتواند به مردم جامعه اسلامی خدمت کند؟ استانداری که بخشی از دستگاه اجرایی کشور است چگونه میخواهد مشکلات استان را حل کند در صورتی که در اجرای مسائل ابتدایی عقلی عاجز است؟ استانداری که اصول اولیه حفاظت اطلاعات را نمی فهمد و می رود در فیسبوک گزارش کار میدهد به چه درد میخورد؟ آیا این بازی کردن در زمین دشمن نیست؟

فیسبوک استاندار سالاری

کلیدی که دست انسان های بی قانون و هرج و مرج گرا بیفتد لاجرم به جای گشودن فقل میکند.

  • مجتبی محمدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی