حافظ هفت

وبلاگ شخصی مجتبی محمدیان

حافظ هفت

وبلاگ شخصی مجتبی محمدیان

آیا حسن روحانی خیانت کار است؟

مجتبی محمدیان | يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

آیا حسن روحانی خیانت کار است؟

 

◊ آیا دولت تدبیر و امید دروغ گفته است؟

◊ آیا تیغ نفوذ دشمن تا سطح ریاست جمهوری رسیده است؟

◊ آیا ما با یک بنی صدر دیگر مواجه هستیم؟

◊ آیا برجام یک موفقیت بوده؟

◊ آیا همان طور که می گفتند، همه تحریم ها برداشته شد؟

◊ آیا حسن روحانی به دروغ ادعا می کند که طومار تحریم در هم پیچید؟

به سوالات فوق جوابی نمی دهم. اما یک نکته را بلند بلند فکر میکنم:

امام خامنه ای برای رویداد هایی که خیلی ساده اما خوشحال کننده است پیام میدهند و تشکر می کنند. برای مثال وقتی تیم کشتی در مسابقه ای (حتی قاره ای) به پیروزی می رسد امام تشکر می کنند. 

اما… الان دو روز از اجرای برجام گذشته ولی ایشان عکس العمل مثبتی انجام نداده اند. آیا واقعا برجام یک موفقیت بوده؟ 

آیا این که حسن روحانی در جمع خبر نگاران برجام را به رهبری و شهدا تبریک می گوید ریا کاری است؟

اینک یک یاد آوری:

اوّلاً: از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است.
ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهدو فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.

چرا دولتمردان ما سابقا می گفتند “همه تحریم ها”، اما یک هفته است که “تحریم های مرتبط با هسته ای” در ادبیاتشان شنیده می شود؟ آیا آنها حقه بازی کرده اند؟

چرا با وجود این که آمریکا فردای روز اجرای برجام نقض قرارداد کرد، رییس جمهور بر خلاف قانون اجرای برجام در کشور، آن را متوقف نکرد؟ آیا حسن روحانی منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیج می دهد؟

  • مجتبی محمدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی